تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماموریت دولت؛ تحول آفرینی با محور عدالت | قم ایستگاه سیزدهم سفرهای استانی

  • کد خبر: ۹۴۱۷۷
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
ماموریت دولت؛ تحول آفرینی با محور عدالت | قم ایستگاه سیزدهم سفرهای استانی
رئیس جمهور کشورمان در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، سفری دو روزه به قم داشت، پنجشنبه ۹ دی ماه وارد این استان شد. رئیسی تاکید کرد: مأموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی در ابتدای ورود خود به این استان، به زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شد و در آنجا مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت. وی در دیدار با علما، خانواده شهدا و ایثارگران قم با گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی، او را جلوه یک انسان با‌بصیرت و روشنگر توصیف کرد که حقیقتا مجاهد فی‌سبیل ا... بود و خداوند هم او را بلندآوازه کرد.

مأموریت دولت، ایجاد تحول است

حجت الاسلام رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به قم، در نشستی با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: سازوکاری را طراحی می‌کنیم که بتوان از‌طریق آن، از نظرات و تجربه‌های اهالی فرهنگ و جهادگران عرصه‌های اجتماعی استفاده کرد. مأموریت دولت، ایجاد تحول با محوریت اجرای عدالت در جامعه است و مسیر تحول با استفاده از ظرفیت‌های کشور به‌خوبی طی خواهد شد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره‌به برخی ضعف‌ها در ادارات و وزارتخانه‌ها گفت: در دولت سیزدهم، سند تحول دولت را آماده کردیم که لایحه بودجه‌۱۴۰۱ مبتنی‌بر این سند تحول تدوین شده است.

در تیم اقتصادی دولت هم ممکن است اختلاف‌نظر‌هایی وجود داشته باشد، اما تیم اقتصادی در عمل و اجرای تصمیمات اقتصادی، هماهنگ عمل می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های صورت‌گرفته به دولت سیزدهم گفت: متأسفانه نقاط قوت این دولت را با عملیات روانی، نقاط ضعف جلوه می‌دهند و برای مثال در‌حالی‌که این دولت به دور از فامیل‌بازی تشکیل شده است، تلاش می‌کنند طور دیگری آن را به مردم معرفی کنند. در موضوع کاهش نرخ رشد تورم نیز که در آمار ماه‌های اخیر دیده می‌شود، سعی می‌کنند این نقطه قوت را در اذهان، نقطه منفی معرفی کنند.

از نسخه‌های بومی توسعه تا اقتصاد مقاومتی

رئیس دولت سیزدهم در ادامه سفر خود، با استادان، طلاب و فرهیختگان حوزوی دیدار و گفتگو کرد و با طرح این پرسش که چرا پس از ۴۰‌سال هنوز کاستی‌هایی در کشور وجود دارد، گفت: پاسخ این پرسش را باید در عملکرد خودمان جست‌وجو کنیم؛ زیرا آنجا‌که کار با اعتقاد و تلاش دنبال شد، به مقصد رسیدیم، اما آنجایی که باور‌ها سست شد، مشکلات ایجاد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره‌به مشکلات اقتصادی کشور، عمل‌نکردن به مبانی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را عامل عقبگرد برشمرد و گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم. ما محدودیتی برای کسب دانش و تجربه از هیچ‌جای دنیا نداریم، اما در نسخه‌پیچی برای حل مشکلات کشور باید با‌احتیاط حرکت کنیم؛ زیرا نسخه‌ها باید بومی سازی شود و برای پیشرفت باشد، نه وابستگی کشور. راه پیشرفت کشور را علی‌رغم همه تهدید‌ها و تحریم ها، با یقین ادامه می‌دهیم و ایران با اتکا به ظرفیت‌های نسل جوان هرگز متوقف نمی‌شود.

مصوبات سفر‌های استانی باید به مرحله اجرا برسد

رئیسی در ادامه سفر خود در شورای اداری استان قم حضور یافت و درباره روند سفر‌های استانی گفت: در سفر‌های استانی برای بررسی وضعیت استان‌ها، گروه‌های مختلفی را اعزام می‌کنیم و مصوباتی داریم که با حضور معاون‌های رئیس‌جمهور و وزرا تصویب می‌شود و کار را به‌صورت عملیاتی دنبال می‌کنیم که دارای ضمانت اجرا باشد. پشتیبانی از‌سوی مرکز انجام می‌شود، اما میدان‌دار مدیران استانی هستند.

وی با اشاره‌به اینکه گزارش فعالیت‌ها در استان‌ها باید موجب تغییر زندگی مردم و افزایش رضایت آن‌ها شود، افزود: مردم به‌خوبی می‌فهمند و شرایط را درک می‌کنند. مسئولان باید درباره کار‌ها گزارش دهند؛ اگر به نتیجه رسید که خوب است، اما اگر به نتیجه نرسید، باید علل آن را ناظر، مجری و بهره‌بردار بداند و این موضوع بسیار مهم است.

دیدار با مراجع عظام تقلید

رئیس‌جمهور در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر قم با مراجع عظام تقلید از‌جمله آیت‌ا... علوی‌گرگانی، آیت‌ا... جوادی‌آملی، آیت‌ا... مکارم‌شیرازی، آیت‌ا... جعفر سبحانی و آیت‌ا... نوری‌همدانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها، رئیس دولت سیزدهم با گزارشی از تلاش‌های دولت در روز‌ها و ماه‌های گذشته گفت: مردم نباید نگران و دغدغه‌مند باشند؛ زیرا دولت به‌دنبال گره‌گشایی از کار مردم است. همچنین دولت برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و برخی فعالیت‌های تورم‌زا را متوقف کرده است و بر اساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

سفر‌های استانی باعث ایجاد امید می‌شود

مصطفی نخعی، نماینده نهبندان در مجلس، در گفتگو با «فارس»، درباره اهمیت سفر‌های استانی رئیس‌جمهور گفت: این سفر‌ها باعث ایجاد امید در مردم می‌شود و مردم وقتی می‌بینند که عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور بین آن‌ها حاضر می‌شوند و مسائل و مشکلات آن‌ها را می‌بینند و می‌شنوند، امیدواری بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: نکته‌ای که درباره سفر‌های استانی رئیس‌جمهور شایان‌ذکر است، این است که تصمیماتی که در‌جریان سفر‌های استانی برای حل مشکلات مردم اتخاذ یا قول‌هایی که در این سفر‌ها داده می‌شود، با یک نگاه راهبردی و یک نگاه کلان و با توجه به اسناد بالادستی باشد. درواقع تصمیمات گرفته‌شده در سفر‌های استانی باید همچون قانون برنامه سیاست‌های کلی نظام و... باشد.

لزوم تدوین تقویم اجرایی

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز در مجلس، نیز در گفتگو با «فارس» درباره سفر‌های استانی رئیس‌جمهور گفت: سفر‌های استانی رئیس‌جمهور، اقدامی مثبت و قابل حمایت است. نکته‌ای که درباره این سفر‌ها می‌توان گفت، این است که رئیس‌جمهور باید یک تقویم اجرایی برای تصمیمات و وعده‌های خود در این سفر‌ها به مردم ارائه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->